Σελήνιο και διατροφή

Σελήνιο διατροφή

Το σελήνιο είναι ενα ζωτικό ιχνοστοιχείο που βρίσκεται σε όλα σχεδόν τα κύτταρα του ανθρώπινου σώματος και συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Είναι βασικό να τονίσουμε πως πρέπει να προσλαμβάνεται σε μικρές και συγκεκριμένες ποσότητες, και το γεγονός αυτό καθιστά δυνατόν να το παρεχουμε στον οργανισμό αποκλειστικά μεσω της διατροφής, αντι για την χρήση συμπληρωμάτων! Το σελήνιο ανήκει στην κατηγορία των αμέταλλων και βρίσκεται αφθονο σε συγκεκριμένα εδάφη, και ειναι δυνατον να βιοσυγκεντρωθεί απο ορισμένα φυτά. Το γεγονός αυτό εξηγεί και το οτι η περιεκτικοτητα διαφορων τροφών σε σελήνιο, εξαρτάται απο την ποιότητα του εδάφους οπου καλλιεργήθηκαν!

Ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται περίπου 55 μικρογραμμάρια σεληνίου την ημέρα, για έναν μέσο ενήλικα, περίπου 60 μικρογραμμάρια για μια γυναίκα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, και περίπου 70 μικρογραμμάρια για μια νέα μητέρα κατα την περίοδο του θηλασμού. Παρότιν λοιπόν, δεν ειναι μεγάλες οι ανάγκες του οργανισμού σε σελήνιο, θεωρείται ότι ένας στους δέκα ανθρώπους (περίπου 10% του πληθυσμού) εμφανίζει έλλειψη σεληνίου!

Η έλλειψή του συνδέεται με διάφορες αυτοάνοσες παθήσεις, με διαρκές αίσθημα κόπωσης, τριχόπτωση, αύξηση του βάρους, έντονο στρες ή ακόμη και δυσκολία στην αναπνοή. Επίσης το σελήνιο συνδέεται με αυξημένη προστασία απο τον καρκίνο. απο καρδιακές παθήσεις, αλλά και απο σοβαρά λοιμώδη νοσήματα. Επίσης συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού αλλά και του θυροειδούς αδένα. Οι περισσότεροι γιατροί και διατροφολόγοι, συστήνουν λοιπόν την πρόσληψή του αποκλειστικά απο φυσικές πηγές και αποφεύγουν τα συμπληρώματα, κυρίως λόγω του γεγονότος πως σε μεγάλες ποσότητες (άνω των 400 μικρογραμμαρίων) το σελήνιο δημιουργεί προβλήματα όπως κηλίδες στα νύχια, εξανθήματα αλλά και αυξημένο κίνδυνο διαβήτη.

Εξαιρετικές φυσικές πηγές σεληνίου είναι τα μπραζίλ νατς, τα φιστίκια και ο ηλιόσπορος. Συγκεκριμένα ένας καρπός μπραζιλ μπορεί να μας προσφέρει όλο το σελήνιο που χρειαζόμαστε ημερησίως! Επίσης σπόροι τσία, βρώμη, δημητριακά, δυκώτι, σαρδέλες, σολομός, ρέγκα, μανιτάρια, αυγά και σπανάκι είναι πλούσια σε σελήνιο και συμβάλλουν στην σωστή διατροφή.

Τα επίπεδα σεληνίου στον ανθρώπινο οργανισμό μπορούν να διαπιστωθούν μεσω αιματολογικών εξετάσεων.

πηγές

readersdigest.com

medicalnewstoday.com

onmed.gr

Share this post

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

15 − fifteen =